Powiększanie piersi

Powiększanie piersi to najczęściej przeprowadzana operacja korekcyjna biustu. Istnieją dwie główne grupy pacjentek, kwalifikowane do tego typu operacji.

Pierwszą grupę stanowią bardzo młode kobiety, zwykle w 20-25 roku życia, przed okresem rozrodczym, u których nie rozwinęły się pełne piersi. Pierwotne powiększenie piersi można u nich przeprowadzić z użyciem tzw. implantów, czyli endoprotez piersi, umieszczanych pod gruczołami piersiowymi lub pod mięśniami piersiowymi większymi; alternatywną metodą jest powiększenie piersi własną tkanką tłuszczową, pobraną metodą liposukcji i po przygotowaniu przeszczepioną do piersi. Obydwa sposoby postępowania nie powodują uszkodzenia gruczołów piersiowych i nie uniemożliwiają w przyszłości karmienia piersią.

powiększanie piersi zdjęcie 1 - Powiększanie piersi

Druga grupa pacjentek, decydujących się na powiększenie piersi, to kobiety, u których po przebytych ciążach nastąpił zanik piersi. Często towarzyszy mu opadanie piersi ze względu na nadmiar skóry, który powstaje w wyniku jej rozciągnięcia w czasie ciąży i laktacji. U tych pacjentek często samo wszczepienie endoprotez nie wystarczy, powstaje bowiem tzw. efekt wodospadu: luźne powłoki zwisają poniżej wprowadzonego implantu.

W takim przypadku stosujemy inny rodzaj operacji, który polega na jednoczesnym podniesieniu piersi i ich powiększeniu endoprotezą. Pomimo iż często wystarczyłoby samo podniesienie piersi, czyli mastopeksja, wiele pacjentek decyduje się na wszczepienie choćby niewielkich implantów, które pomagają w utrzymaniu efektów operacji na dłuższy okres.